12 maart 2009

FEBRUARI - 2009

Na de vakantie en verjaardagsperikelen, de draad weer opgepakt en voorzichtig begonnen met blazen. Na 2 maanden niets gedaan te hebben, viel dit niet mee en dan met de aanpasssingen aan mijn gebit; ik moet zeggen dat het echt niet mee viel. Het is heel erg wennen en anders aanblazen van het instrument. Toch, na enkele dagen leek het weer wat te gaan. Woensdagavond weer naar de repetitie geweest, niet alles mee kunnen blazen maar toch. 31 Januari was er een concert, zat de dirigent niet in de weg, heb zover het ging meegedaan. Vrijdags weer een halve repetitie meegedaan. Na ruim een week bleek dat ik toch weer teveel had gedaan want het blazen ging steeds minder, had er wel de pee in! De dirigent gaf adviezen t.a.v. het studeren en ik ben ook weer met lessen begonnen. Haast weer met de studie terug naar het begin, en dat kost het nodige maar het gaat momenteel weer de goede kant op, er zit in ieder geval verbetering in maar het is nog lang niet wat het was. Maar Piet zegt weleens; als je 2 weken niet geblazen hebt, heb je 4 weken nodig om op het oude niveau terug te komen, moet je nagaan als je 2 maanden niet hebt geblazen! Wil eigenlijk te snel.
Begin februari nog teruggeweest bij de Grave, frame boven is aangepast en het gaat met eten stukken beter. Inmiddels voor mijn verjaardagsgeld nieuwe ski's gekocht; bij Perry Sport was een leuke aanbieding die we niet konden laten lopen. Alleen duurt het nu wel een jaar alvorens ik ze kan uitproberen! Verder deze maand een borstonderzoek gehad, gelukkig was dat allemaal goed. Mijn broer loopt onder controle bij de longarts en cardioloog, afwachten maar. Piet is gelukkig weer opgeknapt, moet begin mei nog een keer zijn bloed laten controleren. De auto is naar de garage geweest; mijn schuld een beetje. Vanwege vorst, een afdekfolie over de voorruit gedaan, zit vast tussen de voordeuren maar dat deed ik iets te hard waardoor het kleine ruitje aan de zijkant knapte! Maar goed, dit is weer gerepareerd. De laatste rekeningen van het ziekenfonds betaald (mijn gebitje!), alles bij elkaar een leuk 2e hands autootje.

Fraaie bloemen gehad op mijn verjaardag

Geen opmerkingen: