14 oktober 2008

2008 - 08 Vakantie Schotland - 18 augustus

Vandaag bijtijds ontbeten en vroeg vertrokken richting de Highlands. We zijn via de Forth Bridge Road gereden, dit is een hele mooie brug. Maar ik zat zo op de kaart en de borden te letten waar we heen moesten dat we haast de brug gepasseerd waren voor ik er erg in had. Bij Dunfermline was het knap lastig om de juiste weg te vinden, het was niet echt fijn aangegeven maar we hebben het gevonden, de A823 richting Crief en Glencoe. We stoppen nog bij een grote winkel waar ze alleen maar kristal verkopen, o.a. Wedgewood en diverse bekende merken. Het is niet goedkoop en dan zeg ik het nog voorzichtig, het is de moeite waard om rond te wandelen maar daar blijft het dan ook bij. Ik zie wel een mooi klokje maar ik vind hem veel te duur, dus maak ik alleen maar een foto. Ze hebben ook zwart kristal, de prijzen weet ik niet meer maar het is ongelooflijk duur!
Onderweg stoppen we diverse malen om foto's te maken, vlakbij een parkeerterrein staat op zijn gemak, een groot hert te grazen. Ondanks de mensen vlak in de buurt, loopt het dier niet weg. In GlenCoe vinden we een camping, niet goedkoop maar wel fraai gelegen. Het is in de buurt van Ben Nevis, de hoogste berg van Engeland.
Bij het opzetten van de tent waait het behoorlijk en ja hoor, het gaat weer regenen maar gelukkig staat de tent dan al.

Tudorbank Lodge, bed en breakfast in Edinburgh, je kan nog net onze auto zien

Een groot hert, rustig te grazen vlakbij het parkeerterrein, een prachtig gezicht.
De bergen worden hoger, je ziet goed de mist en wolken hangen
Een fraai klokje maar in mijn ogen veel te duur, een heel klein beetje spijt heb ik wel!
De Forth Bridges; welke in 1964 werd geopend, een lengte van 1822 meter, destijds de langste hangbrug van Europa

Geen opmerkingen: