10 september 2008

2008-08 Vakantie Schotland - 10 en 11 augustus

Zo, vandaag de koffers gepakt voor de vakantie naar Schotland. Het had in de bedoeling gelegen dat Pa en Ma Poldervaart een paar dagen naar zorghotel Olaertsduyn zouden gaan maar Ma had ook nog eens gordelroos gekregen waar ze behoorlijk last van had. Zodoende is voor hen het niet doorgegaan. wel nog e.e.a. voor hen geregeld. We zijn vanmiddag maar aan de Vliedberg koffie wezen drinken en gedag gezegd (en dat ze zich nu maar een poosje rustig moesten houden!). Hierna zijn we op het gemak doorgereden naar de Europoort, hiervandaan vertrok de boot richting Hull. We konden vanaf 17u inchecken, op het gemak rondgewandeld aan boord en foto's gemaakt, want ja een digitale camera en een gevolgde fotocursus; dat vraagt om foto's.
We konden reserveren voor een buffet, we hebben er heerlijk van genoten. Op tijd een reispilletje maar ingenomen; dit heeft wel gewerkt want in het begin van de nacht was het nogal onstuimig (vond ik) maar ik heb verder geen last gehad. Om ongeveer 06.30u aangekomen in Hull. Maar dan duurt nog even alvorens je daadwerkelijk van boord af bent. Het links rijden was even wennen maar voor de rest geen probleem voor Piet. Wel reden we bij de eerste de beste rotonde in een file. Hierdoor was het eventjes zoeken naar de juiste weg maar ook dat ging vrij snel goed. (Piet had een goed tomtommetje, ondergetekende!). Allereerst gaan we naar York. Even voor de stad blijkt een zogeheten Park and Ride; hier kan je gratis je auto parkeren en voor een paar pond met een dagkaartje en de bus naar het stadscentrum. Makkelijker kan het niet. Het eerste wat opvalt is dat iedereen zo keurig in de rij staat bij de bushalte! We wandelen op het gemak door York, eten wat, maken foto's en gaan dan weer terug naar de auto om de route te vervolgen. Ik heb n.l. van te voren enigszins een route uitgestippeld. Piet wilde nog door de Yorkshire Dales. Het is schitterend rijden door de Dales; slingerende en smalle wegen. Campings komen we wel tegen maar niet al te veel, en dan als je ze eigenlijk nog niet nodig hebt. De camping in de buurt van Aysgarth blijkt echter geen camping meer te zijn! We rijden door naar Richmond en hier vinden we een mooie camping; BromptonCaravanPark. 's Middags in York hebben we Coby nog aan de lijn gehad; Pa en Ma Herrewijnen komen vrijdag a.s. met de trein vanuit Petersborough naar Edinburgh en hier pikken wij ze op bij het station (i.v.m. de taptoe zaterdagavond).

De spullen staan gepakt; wat een troep neem je eigenlijk allemaal mee!

De ferry in de Europoortterminal
Piet staat zijn gemaakte foto's te bekijken aan boord van de ferry
Op de voorgrond de vertreksteiger van onze ferry, daarachter 2 sleepboten en op de achtergrond zie je de flats van Hoek v. Holland met rechts de boot naar Harwich