29 januari 2011

2011 - WINTERSPORTVAKANTIE

In janari hebben we onze jaarlijkse wintersportvakantie met de club; nagenoeg steeds dezelfde groep van wandelaars en skieers. Met bijna 1 volle bus gaan we dan vanuit Hellevoetsluis richting Oostenrijk. Er zijn gelukkig nog steeds enthousiaste mensen die dit willen organiseren. We vertrekken vanuit Hellevoet, verzamelen en dan is het net alsof je iedereen pas nog hebt gezien en gesproken in plaats van een jaar geleden. Met 1 grote groep in hetzelfde hotel altijd een gezellige boel. Dit jaar was de groep wandelaars een stuk groter dan de skiers onder ons. Door diverse omstandigheden konden een aantal skiers niet mee. En, je mag het niet zeggen want ik behoor tenslotte nog onder de jonkies, maar de club wordt wel steeds ouder. Strakjes is het een seniorenclub maar ook dan kan het heel gezellig zijn. Elk jaar zitten we in een andere plaats in Oostenrijk. Altijd een hele uitzoekerij want je moet er met pakweg 35 man tegelijk in 1 hotel, je moet er goed kunnen wandelen en uiteraard dienen skifaciliteiten aanwezig te zijn. Het lukt elk jaar weer. Want zou je met een deel in een dependanche terecht komen is het niet leuk meer want dan valt de groep uit elkaar. Met elkaar worden de activiteiten georganiseerd; wandelaars gaan met elkaar op stap en een skieers evenzo. Dit jaar waren we met z'n achten. Helaas was het dal zo groen als gras, scheen het zonnetje en sneeuw was nog ver te zoeken. Gelukkig in de hogere delen lag er wel sneeuw, genoeg om te kunnen skien.

Rond 17.30u zijn we uit Hellevoetsluis vertrokken, een bus met 36 man. In Eindhoven werd nog een andere groep opgehaald die naar Mayerhofen gingen. Het was een voorspoedige reis, rond de klok van 07.30u waren we in Uderns. Hier stond al een ontbijtbuffet voor ons klaar. Kamers zijn dan nog niet klaar zodat we in groepen een wandeling gaan maken. Wij, de skieers, gingen wandelend naar Kaltenbach om bij de skipiste daar onze skipassen op te halen. Er liepen ook 'wandelaars' mee in de veronderstelling dat we naar Fugen gingen. Echter, dat was precies de andere richting uit. Vanmorgen vroeg was het nog nevelig en regenachtig maar later trok de zon te voorschijn. In Kaltenbach getracht een cafe o.i.d. te vinden voor een kopje koffie maar dat lukte niet best, blijkbaar is er niet veel en wat er was, was nog niet open. Na een flinke klim hebben we tenslotte wel iets gevonden. Na de koffie weer terug naar het hotel want we sukkelden een beetje in slaap. Hier bleken al diverse kamers klaar te zijn, ook die van ons. Zodoende de koffers uitgepakt, opgeruimd en lekker gedouched. Het diner was 19u 's avonds, een buffet. Tijdens het diner waren drankjes e.d. gratis, er stonden karafs witte en rode wijn, een leuke geste. Het hotel zorgde elke avond voor een vorm van entertainment. De eerste avond was een welkom, maar op z'n oostenrijks; niet te verstaan dus. Maar ach, wij hoefden niet veel te weten. De meesten van ons gingen vroeg naar bed, want slapen in een bus doe je niet echt. 's Nachts kreeg ik last van een zere keel en ben flink verkouden geworden, het heeft me de hele week (en langer nog) dwars gezeten.