17 september 2007

Lampionoptocht 15-09-2007 Hellevoetsluis

Afgelopen zaterdag was een drukke dag. 's Morgens had ik in Spijkenisse een repetitie voor de play-in op 29 september a.s., in de Stoep en georganiseerd door Togido. De dirigent is Arie Stolk, de moeite waard om hier een repetitie van bij te wonen. Van nagenoeg alle verenigingen van het eiland waren er muzikanten zodoende ontstaat er een flink orkest. In twee repetities wordt dan een programma ingestudeerd. Vrijdagavond had ik natuurlijk al een flinke repetitie gehad, zaterdagochtend dus de volgende van pak'em beet 3uur, dan voel je het wel moet ik zeggen.
Nu was 's avonds in Hellevoet de jaarlijkse lampionoptocht. 19.15u verzamelen bij Vermaat, 19.30u werden we begeleid naar het parcours. Voor we goed en wel daadwerkelijk aan de optocht begonnen was er een uur verstrekn. Dit is voor de muzikanten eigenlijk heel vervelend, je staat een uur op de been, te wachten en dat is vermoeiend. Inclusief een stop onderweg, lampions aansteken e.d. duurt de tocht ongeveer twee uur. Ik geloof dat we ruim over tienen weer bij de sporthal aankwamen. Dan doet alles zeer, ook de lippen! En dan zie je weinig muzikanten die er nog heel vrolijk en fief bij staan. Bij de laatste 2 marsen kwam er niet al te veel geluid meer uit bij mij, maar verder viel het zeker niet tegen gezien de ochtendrepetitie. Het publiek heeft niet altijd in de gaten wat het voor een muzikant betekent zo'n tocht. Je krijgt reakties van goh, ze spelen niet, ze kijken ook niet vrolijk! Of je doorlopend kan blazen en dat je de hele avond vrolijk blijft lachen. Ik was rond kwart voor elf weer thuis.
Dit zijn enkele foto's van de optocht die Piet met mijn camera heeft genomen.
Bovenstaande foto laat een stukje zien van onze muziekvereniging. Op de foto hieronder staat Rolf K., hij speelt trombone bij de Baden Powell uit Spijkenisse.

Nogmaals een paar versierde wagens. Volgens Piet was het een behoorlijke optocht, zelf zie ik er maar bitter weinig van.

Geen opmerkingen: