16 april 2012

2011 - 06 en 07 SEPTEMBER

Hong Kong - Brisbane - Cairns
De laatste dag in Hong Kong, vanavond om 23.40u vertrekt het vliegtuig naar Cairns. We hebben nog een hele dag, we zijn al vroeg gaan wandelen. Er zijn hier vele grote winkelcentra's. We komen beelden tegen van chinees aandoende krijgers; eentje in brons, de volgende in zilver maar die in goud hebben we niet kunnen vinden. Bij de winkels met grote dure namen staan de mensen buiten in  de rij! te wachten tot ze om de beurt naar binnen mogen, je gelooft je ogen niet. Ook bij de bussen staat men netjes in de rij en 1 voor 1 stappen ze in. Net Engeland. We komen ook nog een apotheek waar wel een hele leuke naam boven staat! In de picasafotoalbums zal je deze wel tegen komen. Verder willen ze Piet steeds maar een nieuw op maat gemaakt pak aansmeren. Zo op het eerste oog lijkt het hier heel schoon, in winkelcentra's zijn ze zelfs bezig om de leuningen van roltrappen schoon te maken. We eten bijtijds bij de Italiaan een hapje en lopen dan op het gemak terug naar het hotel waar we om 19.30u opgehaald worden. We staan niet op de lijst van de chauffeur, dus die gaat weer weg en even later komt er een dame die ons toch meeneemt naar de bus, namen worden niet gevraagd maar wonder boven wonder komen we toch bij het vliegveld terecht. Het is een flinke tippel vanaf het inchecken tot aan de gate. Hier weer ik een flesje water kopen, geef mijn paspoort even aan Piet en later ben ik dus mijn paspoort kwijt! We hebben vreselijk lopen zoeken maar tenslotte kwamen we er achter dat Piet het in zijn overhemdzakje had zitten! Leuk, zoiets aan het begin van je vakantie maar goed. Het vliegtuig stopt eerst in Brisbane, hier moeten we een uur wachten en dan stappen we op het vliegtuig naar Cairns. Piet was bij de transit in de verkeerde rij gaan staan waardoor hij haast in Brisbane terecht kwam. Het was wel fijn dat deze vlucht overdag was, we hadden zodoende een schitterend uitzicht over het Great Barrier Reef bij Cairns. De vlucht van Hong Kong naar Brisbane duurde ongeveer acht uur. 's Middags rond de klok van 14u plaatselijke tijd in Cairns gearriveerd, het is hier weer twee uur later dan in Hong Kong dus we hebben nu acht uur tijdsverschil met Nederland. We waren snel door de douane en hadden ook snel onze bagage. In de aankomsthal stonden free phones waarmee we ons hotel konden bellen en dan kwam er een busje ons oppikken. Het hotel ziet er mooi uit, er staat een aardig windje maar het zonnetje schijnt. Op de kamer gekomen de tassen wat herschikt en zo, een lekkere douche genomen. En nog een klein wandelingetje gemaakt om de benen te strekken. Langs de boulevard niet ver van ons hotel ziijn vele kleine stalletjes, hier komen we een stand tegen met originele australische hoeden. Uiteraard kopen we er alletwee eentje. 's Avonds op tijd het manje in want de afgelopen reisdagen gaan toch wel een beetje in de benen zitten.