06 mei 2012

2011 - 13, 14 en 15 November - Australië

Adelaide
Vanmorgen was het licht bewolkt, lekker weer niet te warm, dit veranderde in de loop van de dag, toen werd het warmer, erg warm. Ook vandaag zijn we met de bus naar het centrum gegaan. We hebben het aborinal cultureel instituut Tandanya bezocht. Hier worden tentoonstellingen gehouden van kunstenaars van aboriginal afkomst, We waren er vroeg, konden goed rondkijken. Sommigen van de werken zeiden me niets maar anderen spraken wel aan. Niet dat ik een schilderij zou kopen, het werk wat me wel aansprak was alleen rond de €700,-! De manier waarop sommigen schilderijen waren opgebouwd met kleuren en vakken, deden me denken aan schilderijen van Siet. Om 12u was er een performance, dit keer een man afkomstig van de Torres eilanden. Hij gaf uitleg, liet dans en zang zien en horen. Hij deed het op een leuke manier. Hierna zijn we eerst een hapje gaan eten. Daarna hebben we nog een wandeling door de stad  gemaakt. Met de bus weer terug, eerst naar Semaphore geweest. We wilden met het stoomtrammetje weer terug maar dat reed net de remise in. We zijn toen maar gaan lopen, tenslotte is het naar de camping maar 2km. We koken ’s avonds inmiddels in de camp keuken, sjouwen met de pannen en de rest van het spul naar de camp keuken. Hier staan n.l. geen pannen e.d. Ons gasflesje is n.l. leeg, en aangezien we de camper woensdag terugbrengen, laten we het zo maar.  Tegen de avond is er meer wind gekomen.
Adelaide
 We zijn Adelaide in geweest.  We weten inmiddels waar de Apollo dealer zit, dat is niet zo moeilijk te vinden. ’s Middags rustig bij de camper zitten lezen. Sufferd die ik was, vergat ik me in te smeren. Het was niet zo heet, totaal geen erg. Ben toch wel wat verbrand. Vandaag geen foto’s gemaakt.
Adelaide
Vanmorgen na het ontbijt de tassen gepakt want alles moet morgen in de andere camper. Hierna de boel een beetje schoongemaakt. Aangezien ons gastankje leeg is, hebben we in de camp kitchen gekookt maar daar zitten pitten waarbij je enig geduld nodig hebt want het duurt lang eer het water kookt. Vanmiddag nog bij de bieb geweest en ik kon met het pasje weer op internet. Gisteren werd de verbinding verbroken. Ik had iets te enthousiast foto’s zitten uploaden voor mijn fotoalbums.

Geen opmerkingen: